04 oktober 2018

Provincie stelt subsidie voor sportinitiatieven beschikbaar

Sport en bewegen is belangrijk voor veel mensen. Het is goed voor de lichamelijke gezondheid, maar brengt ook mensen samen. Vaak draaien sportieve activiteiten op vrijwilligers en is geld nogal eens het probleem om echt iets van de grond te krijgen. Het CDA is daarom blij met de  eenmalige subsidie (tot 3000 euro per initiatief) die de provincie Overijssel beschikbaar stelt voor maatschappelijke initiatieven die bijdragen aan meer sporten en bewegen in Overijssel.

"Het CDA vindt het belangrijk dat geld van de provincie zo dicht mogelijk bij onze inwoners terecht komt. Initiatieven op gebied van sport en bewegen kunnen vaak rekenen op veel draagvlak in lokale gemeenschappen en helpen onze inwoners gezond en vitaal te houden. Vanaf 5 oktober kunnen initiatiefnemers terecht op de website van de provincie om de subsidie aan te vragen", aldus woordvoerder Sociale Kwaliteit Moniek Kleinsman.