HARDENBERG - Rick Brink
20 oktober 2022

Rick Brink kandidaat-lijsttrekker CDA bij Provinciale Statenverkiezingen

Rick Brink (36) uit Hardenberg is de kandidaat-lijsttrekker van het CDA bij de verkiezingen voor Provinciale Staten in maart. Hij was eerder gemeenteraadslid en fractievoorzitter van het CDA in zijn woonplaats, maar kreeg in 2019 landelijk bekendheid als officieuze minister van Gehandicaptenzaken, een initiatief van KRO-NCRV. Nu wil Brink zich richten op de provinciale politiek.

‘Er moet perspectief komen voor iedereen, of je nu agrariër of onderwijzer bent. Of je een jong gezin hebt, of dat je je afvraagt of je de energierekening nog kunt betalen. Al deze mensen hebben bestaanszekerheid en perspectief nodig, de zekerheid dat het goed gaat komen met ze. Dat vind ik belangrijk en daar wil ik mij voor inzetten’, zegt Rick Brink. ‘We moeten de provinciale politiek dichterbij de mensen brengen en de dialoog aan gaan. Als CDA hebben we de afgelopen jaren daartoe echt stappen gezet.’

Rick Brink studeerde bedrijfsadministratie en management, economie en recht. Hij werkte daarna in de zakelijke dienstverlening. In 2021 richtte Brink zijn eigen adviesbureau op waarmee hij overheden en organisaties helpt bij hun inclusievraagstukken. Ook is hij directeur belangenbehartiging bij de Stichting Studeren & Werken Op Maat (SWOM).

Voorzitter Marc Dullaert van CDA Overijssel is blij met de aanwijzing van Rick Brink als kandidaat-lijsttrekker. Hij noemt hem een aanwinst voor de provinciale politiek. ‘Rick heeft zich al bewezen in de lokale politiek en ook als minister van Gehandicaptenzaken heeft hij het nodige bereikt. Voor mij is Rick een boegbeeld van inclusiviteit. Hij wil gelijke kansen bieden voor iedereen.’

CDA Overijssel houdt op 13 december de algemene ledenvergadering waarin de lijsttrekker definitief wordt aangewezen.