17 februari 2023

Statenfractie en kandidaten op werkbezoek in Dedemsvaart

De CDA-fractie in Provinciale Staten brengt regelmatig werkbezoeken in de provincie. Deze week was de fractie te gast in Dedemsvaart waar eerst met de lokale gemeenteraadsfractie onder leiding van Elma Soeten sprak over de onderlinge samenwerking. Organisator en statenlid Douwe Prinse: 'Het is voor ons als statenfractie belangrijk te weten wat er leeft in de verschillende regio’s en gemeenten. Met deze werkbezoeken blijven we op de hoogte wat er gemeentelijk en regionaal speelt. Wethouder Martijn Breukelman vertelde over het succes van de woningenbouw in Hardenberg. 'We zetten niet alleen in op de grote kernen, maar zorgen er juist ook voor dat in de kleine kernen gebouwd wordt voor de lokale behoefte.'

Vervolgens brachten de gezamenlijke fracties, met daarbij ook de kandidaten voor de verkiezingen van 15 maart, Jacob Spiker, Wilfred Stegeman en Jacqueline Tuinbeek, een bedrijfsbezoek bij Vogelzang Dakelementen. Stefan Riedeman vertelde over de historie en groei van het bedrijf en liet tijdens een rondleiding zien waar goed ondernemerschap toe kan leiden. Een mooi en groot bedrijf dat op een duurzame manier complete daken produceerd en in eigen beheer naar de bouwplaatsen transporteert en plaatst. Circulariteit en verduurzaming wordt echt in de praktijk gebracht laat Riedeman zien op het uitgestrekte bedrijfsterrein met verschillende productiehallen.