30 september 2023

Maarten Werksma nieuwe voorzitter CDA Overijssel

CDA Overijssel opende vrijdagmiddag het politieke jaar met een goedbezochte algemene ledenvergadering in de multifunctionele accommodatie De Beuk in de Krim. Maarten Werksma werd als de nieuwe voorzitter voorgesteld en werd afscheid genomen van Marc Dullaert die vanaf 2019 de provinciale afdeling van het CDA aanvoerde. Roy de Witte en (de wegens andere verplichtingen afwezige) Eddy van Hijum kregen dankwoorden vanwege hun grote inzet als gedeputeerde.

Politiek leider Rick Brink vertelde over hoe de CDA-fractie in Provinciale Staten z'n weg vindt in de oppositie.

Na het formele deel van deze bijeenkomst vertelde Johan Reefman hoe het prachtige multifunctionele centrum De Beuk door een burgerinitiatief tot stand is gekomen. De MFA is inmiddels een jaar in gebruik, afgelopen januari verrichtte koning Willem-Alexander de officiële opening.

Tenslotte stelden drie van de vier Overijsselse CDA-kandidaten voor de komende Tweede Kamerverkiezingen in november zich voor. Hilde Palland (Kampen) staat op plek 6, Hanneke Steen (Hengelo) op plek 9 en Mart van Lagen (Enschede) op plek 28. Laura van de Giessen was vanwege een activiteit van de Zwolse gemeenteraad verhinderd. Zij bezet de 42e plek op de kieslijst van het CDA.