15 februari 2024

CDA vraagt om geluidsonderzoek N348 in dorp Lemelerveld

De CDA-fractie in Provinciale Staten vindt dat er alsnog een geluidsonderzoek moet komen voor de N348 in Lemelerveld. Tien jaar geleden werd bij de wegreconstructie ‘fluisterasfalt’ aangebracht. Dat heeft geholpen, maar de markeringsdoppen en de verdrijvingsvlakken zorgen wel voor geluidsoverlast. Tot een geluidsonderzoek is het nooit gekomen, ondanks klachten van inwoners van Lemelerveld. Zij ervaren geluidsoverlast en hebben last van hun gezondheid door flink slaaptekort.

‘Ze vinden het ook wel bijzonder dat op een weg dwars door een dorp 80 kilometer per uur gereden mag worden, terwijl in de eerste schetsen nog werd uitgegaan van 70’, zegt CDA-fractievoorzitter Rick Brink. Het lijkt hem goed dat er alsnog een geluidsonderzoek komt. Ook vraagt hij Gedeputeerde Staten of die bereid zijn om samen met omwonenden te werken aan een oplossing, bijvoorbeeld door een geluidswal of schermen te plaatsen. Ook zou de snelheid verlaagd kunnen worden op het weggedeelte tussen de verkeerslichten.