10 februari 2024

"Niet alleen het thema leeft, maar ook de partij'

Een mooie avond van CDA Overijssel in het Ontmoetingscentrum in Wierden. Met veel leden, maar verheugender nog: ook veel niet-leden. Er werd gestemd over een vijftal amendementen op het verkiezingsprogramma voor de Europese verkiezingen in juni. Ook presenteerden drie jonge CDA-kandidaten zich: Sjoerd Wijnsma (5e), de in Zwolle geboren en in Kampen opgegroeide Suzanna Broekhuizen (9e) en André Poortman (22e).

Tweede Kamerlid Derk Boswijk en generaal buiten dienst Mart de Kruif gaven hun visie op het hoofdthema van deze avond ‘Schuilen achter de dijken of geopolitiek volwassen worden’. Over de oorlog in Oekraïne en het conflict tussen Israël en Hamas in Gaza, maar ook over het steeds dominanter wordende China.

‘Niet alleen het thema leeft, maar ook de partij’, constateerde Derk Boswijk na afloop van deze geslaagde avond.