27 september 2018

CDA stelt vragen over onveiligheid bij oversteek Oldenhaghen

De fractie van het CDA Ommen heeft onlangs schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W over de oversteek bij Oldenhaghen. Bij het CDA waren namelijk signalen binnengekomen, dat bewoners aldaar het als onveilig ervaart om de Hessel Mulertstraat over te steken.

Enige tijd geleden is het nieuwe gebouw van Oldenhaghen aan de Hessel Mulertstraat in gebruik genomen. Voor deze nieuwbouw was het onder meer mogelijk om de Hessel Mulertstraat over te steken door gebruik te maken van een loopbrug over deze weg. Deze loopbrug is na de nieuwbouw niet teruggekomen. Ook zijn er geen andere voorzieningen aangebracht die het oversteken van deze straat voor een kwetsbare groep inwoners vergemakkelijkt. Het CDA heeft het college daarom gevraagd om met een oplossing te komen.

Beantwoording college
Ondanks dat er bij het college van B&W dergelijke signalen niet bekend zijn, is het college van mening dat er moet worden gekeken naar een oplossing. Op dit moment moeten de inwoners oversteken ter hoogte van de nieuwe ingang van Oldenhaghen. Deze oversteek kent twee op- en afgangen en ook moeten voetgangers een afgekruist parkeervak oversteken. Volgens het college van B&W zou een oversteek ter hoogte van de ingang van De Brug een oplossing zijn, maar dit is wel op een punt waar parkeervakken zijn gelegen. Omdat Woningstichting De Veste voor een groot deel in dat gebied eigenaar is van de openbare ruimte, heeft het college het CDA toegezegd na de vakantie in overleg te gaan met De Veste omtrent deze situatie.