13 januari 2018

CDA lanceert verkiezingsprogramma

Als eerste partij in Staphorst presenteert het CDA vol trots haar verkiezingsprogramma. Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van het CDA heeft het campagneteam het programma aan de CDA-leden overhandigd. Oud-wethouder Klaas Brand had de eer om (namens alle inwoners van Staphorst) het programma als eerste in ontvangst te mogen nemen.

Het programma voor de verkiezingen van 21 maart aanstaande heeft als titel 'Met elkaar!'. Samen willen we gaan voor onze gemeente. Een gemeente waar mensen met verschillende achtergronden en verschillende meningen naast en door elkaar kunnen leven. Een aantal punten die wij als CDA daarbij belangrijk vinden zijn: - Het promoten van sport en beweging, o.a. door in elk dorp kunstgras aan te leggen; - Ruimte voor bedrijven, zo snel mogelijk uitbreiding van bedrijventerreinen realiseren - Iedereen doet mee: we hebben de taak om echte vluchtelingen op te vangen, maar zij hebben als taak om te integreren in ons dorp en zich aan te passen aan onze normen en waarden.

Jacob Spiker, lijsttrekker van CDA Staphorst: “Ik ben enorm blij met dit programma. Wij denken dat we hiermee echt een Staphorst voor ons allemaal kunnen realiseren. Daarbij hebben we het niet geschuwd om bijv. een onderwerp als integratie stevig neer te zetten. We willen een warm welkom voor iedereen, maar we mogen er ook iets voor terug vragen. Maar ook voor sport en bewegen blijven we ons flink inzetten, net als voor uitbreiding van bedrijventerreinen en meer en betere recreatiemogelijkheden bij de bosvijver. ”

klik hier voor het hele programma