26 juni 2013

Esther de Lange naar Staphorst

CDA europarlementariër Esther de Lange komt donderdag 4 juli naar Staphorst. Ze zal zitting nemen in een forum tijdens een bijeenkomst van de gemeente Staphorst over duurzame energie. Onder de noemer ‘In Staphorst zit energie’ wordt een themabijeenkomst gehouden over biomassa en windenergie. In dat kader was vorige week de eerste bijeenkomst met als onderwerpen zonne-energie en energiebesparing. De bijeenkomst wordt gehouden in de patio van het gemeentehuis, aanvang 20.00 uur.

Als landbouw woordvoerder in Europa is De Lange zeer geïnteresseerd in de ontwikkelingen in Staphorst met onder meer de aanstaande ruilverkaveling en het succes van een zelfstandige zuivelfabriek wat redelijk uniek is in Europa.  Voorafgaand aan de bijeenkomst van de gemeente zal ze daarover in gesprek gaan met de locale CDA fractie.