19 februari 2011

Sabine Uitslag naar Staphorst over verloskunde

Maandagochtend 28 februari van 10.00 uur tot 11.30 uur is Sabine Uitslag aanwezig in het Dienstencentrum in Staphorst. Het eerste half uur zal zij geïnterviewd worden door Nelleke Gosker (verloskundige) over de toekomst van het thuisbevallen in Staphorst wanneer de plannen vanuit Den Haag doorgaan. Van 11.00 uur tot 12.00 uur houdt Sabine een ‘spreekuur’ waarvoor de CDA-fractie u van harte uitnodigt om binnen te komen lopen om haar vragen te stellen of opmerkingen mee terug te geven naar Den Haag.

Sabine Uitslag woont in Welsum, Overijssel, en behartigt dan ook de belangen van onze provincie in de Tweede Kamerfractie. Zij is afgelopen verkiezingen met voorkeurstemmen herkozen en is woordvoerder op de terreinen zorg, jeugdbeleid en ouderenbeleid.

Een heet hangijzer dat momenteel de gemoederen in o.a. Staphorst bezig houdt is de normverhoging van het aantal bevallingen per gynaecoloog waar Den Haag op aan wil sturen. Hierdoor wordt de afdeling verloskunde in het ziekenhuis van Meppel bedreigd met sluiting. Dit zou voor grote delen van de gemeente Staphorst zeer negatieve gevolgen hebben voor thuisbevallingen in verband met de lange aanrijdtijden naar Zwolle. De CDA-fractie in Staphorst heeft hier in de gemeenteraad al aandacht voor gevraagd en wil dit ook op deze manier doen door haar woordvoerster op dit terrein uit te nodigen in Staphorst.