Tijdens een zeer goed bezocht verkiezingscongres in Barneveld hebben de leden van het CDA het verkiezingsprogramma definitief vastgesteld. Programmamaker en CDA-senator Wopke Hoekstra bedankte alle leden die hun bijdrage aan het programma hebben geleverd.

Het verkiezingsprogramma is opgebouwd rond vijf hoofdthema’s: zorg voor elkaar, een eerlijke economie, een sterke samenleving, familie en gezin en waarden en tradities.

CDA1000
Aan het programma hebben duizend CDA-leden meegewerkt. Tijdens een zogenoemde CDA1000 afgelopen september gingen de leden met elkaar in gesprek over de belangrijkste vraagstukken en oplossingen voor het nieuwe CDA-verkiezingsprogramma. De dag bestond uit twee rondes, waarin de leden op vijf themapleinen in kleine groepjes hun eigen voorstellen bespraken. Per groepje kon één voorstel worden ingediend. Aan het eind van de dag brachten de deelnemers via een app hun stem uit op de ingediende voorstellen.