10 november 2021

EPP Congress 2021 uitgesteld naar voorjaar 2022 in Rotterdam

Het internationale EPP congress, dat komende week zou plaatsvinden in Rotterdam, wordt uitgesteld naar het voorjaar van 2022, vanwege de huidige corona ontwikkelingen in Europa en in Nederland. Dat is vandaag besloten na overleg tussen de EPP en het CDA.

De huidige coronakaart van Europa laat zien dat we voorzichtig moeten zijn. We zullen meer dan duizend internationale gasten ontvangen op één locatie, en dat kan beter op een later moment, in 2022, dan onder de huidige omstandigheden. Het thema van het congres is #ForwardTogether, #SamenVerder en dat is precies wat EPP en CDA zullen doen.

“We keken er erg naar uit om onze Europese familie te verwelkomen in Rotterdam. In de voorbereidingen op het congres hebben we veel energie gestoken in een uitgebreid coronaprotocol en daaruit voortvloeiende maatregelen. Het is een grote teleurstelling dat we toch ingehaald worden door de huidige Covid realiteit zoals we die nu zien in veel landen in Europa. We willen onze professionele partners, onze vrijwilligers en congreslocatie Rotterdam Ahoy bedanken voor de uitstekende samenwerking tot nu toe. Samen met de EPP zijn we vastbesloten deze teamspirit vast te houden en een succesvol congres te organiseren in het voorjaar van 2022.” Marnix van Rij, interim partijvoorzitter CDA.