19 september 2014

Bijeenkomst Shevolution met Kirsten van den Hul 11 oktober nabij Nijmegen

UITNODIGING CDAV GELDERLAND

Bijeenkomst  & algemene ledenvergadering 11 oktober 2014

Het CDAV-Gelderland bestuur organiseert een bijeenkomst in museum Oriëntalis in de Heilig Landstichting bij Nijmegen. Het thema is:

(S)hevolution

Dit thema is tevens de titel van een zeer inspirerend boek, geschreven door change agent Kirsten van den Hul. Wij zijn heel blij en trots dat Kirsten van den Hul onze uitnodiging om te komen spreken heeft aangenomen.

Kirsten van den Hul (Deventer, 1976) studeerde Oost-Europese Studies in Amsterdam en Arabisch in Tunis. In oktober 2013 presenteerde zij haar boek (s)hevolution, de eeuw van de vrouw, waarin zij oproept tot een (s)hevolution, waarbij mannen en vrouwen samen de wereld veranderen. ‘Niet omdat het moet, maar omdat het werkt.’ In 2011 was Kirsten van den Hul vrouwenvertegenwoordiger namens Nederland voor de VN in New York. Zij is een graag geziene gast aan tafel bij tv-programma’s als Pauw en Witteman en schrijft ook wekelijks een column in het AD. Vorig jaar won Kirsten terecht de Joke Smitprijs, een tweejaarlijkse aanmoedigingsprijs van het ministerie van OCW voor een persoon of groep die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de verbetering van de positie van vrouwen in Nederland.

Thema:      (S)hevolution

Wanneer:  Zaterdag 11 oktober 2014, start: 10.00 uur, inloop vanaf 9.30 uur

Waar: Museum Oriëntalis, Profetenlaan 2, 6564 BL Heilig Landstichting (bij Nijmegen)

Sprekers:          Kirsten van den Hul en Erna van de Ven, directeur Oriëntalis

Tijdens de lunch bestaat de mogelijkheid om het boek (S)hevolution van Kirsten aan te schaffen. Een aanrader!

Na de lunch vindt onze ALV plaats. Daarop vooruitlopend delen wij u mee dat Marieke Sueters heeft laten weten zich terug te trekken uit het bestuur.

Voor wie:         Uiteraard CDA(V)-leden, maar introducees zijn welkom. Ook (CDA) jongeren, eindexamenkandidaten en studenten zijn uitgenodigd. En…bij (s)hevolution gaat het niet alleen om vrouwen, maar ook om mannen!

Aanmelden:        kan bij Nelleke Jacobs: [email protected] / 06-21578729

Kosten:        inclusief lunch € 15,00              exclusief lunch € 7,50

Vooraf overmaken:  NL78 INGB 0003 9165 43 t.n.v. CDA Vrouwenberaad Gelderland te Westervoort.  Museumjaarkaart meenemen!

Graag tot ziens op 11 oktober a.s. bij museum Oriëntalis!