02 oktober 2011

verslag bijeenkomst de 'de toekomst van de mantelzorger'

Op 17 september organiseerde het CDAV een bijeenkomst over de toekomst van de mantelzorger.

Tijdens deze bijeenkomst spraken CDA Tweede Kamerlid Sabine Uitslag, oud CDA Tweede Kamerlid Hannie van Leeuwen en Henk Stapel, voorzitter van meerdere clientenraden zich uit over de rol van de mantelzorger in de huidige maatschappij. Ook werd ingegaan op de afschaffing van het PGB en de gevolgen die dit heeft voor de gebruikers hiervan en hun directe omgeving, waar de mantelzorger vaak deel vanuit maakt.

De vele belangstellenden kregen de kans om hun zorgen te uiten en ook werd er constructief gesproken over hoe de zorg wel betaalbaar te houden zonder dat dit af doet aan de eigen regie die patienten moeten kunnen hebben over de wijze waarop zij de zorg die zij nodig hebben willen ontvangen. Het CDA staat voor zorg dichtbij de mensen en maatwerk. Het CDAV  heeft naar aanleiding van deze bijeenkomst dan ook een resolutie opgesteld over 'eigen regie in de zorg', deze wordt ingediend tijdens het Partijcongres van 29 oktober. Klik hier voor de volledige tekst van de resolutie