foto's: Joachim de Ruijter

Welkom op de website van CDA Harlingen

Realisatie raad 2018-2022

Wie wij zijn

Het CDA Harlingen is een open volkspartij die midden in de samenleving staat, lokaal verankerd in de stad en dorpen. Geworteld in alle lagen van de bevolking. Centraal in onze denk- en handelswijze staat de C van christelijke waarden en tradities. Die tradities en waarden bevatten voor christenen en niet-christenen waardevolle beginselen: Medemenselijkheid, niemand achterlaten, goedheid voor de ander en rekening houden met elkaar. De C in het CDA is onmisbaar, vormt de kern van ons handelen en denken en vormt een tijdloze kernwaarde.

Het CDA Harlingen koestert de hoofdletter C in haar naam. Dat betekent niet dat mensen van andere geloofsrichtingen of niet-gelovigen niet welkom zijn; integendeel: velen die zich geen christen noemen voelen zich sinds jaar en dag prima thuis bij het CDA. In ons mens- en maatschappijbeeld staat centraal dat je niet voor jezelf maar voor een ander leeft. De ‘A’ in het CDA verwijst naar het appèl wat wij doen op mensen die de verantwoordelijkheid kunnen dragen voor de samenleving.

Meer lezen over ons initiatiefvoorstel schooltuinen?

#Beschermenwaard

Ook in de gemeente Harlingen beseffen wij ons wat het #beschermenwaard is.

Binnenkort op de agenda

Er konden geen recente agenda items worden gevonden..