Irene Schouten

Medewerker Burgemeestersbenoemingen

De politiek is Irene met de paplepel ingegoten. In de voetsporen van haar moeder, die ruim 35 jaar werkzaam is geweest voor een hele generatie Tweede Kamerleden, is Irene na de HAVO en een secretaresse opleiding in 1990 bij het CDA in dienst getreden. In de Tweede Kamer wekte zij op het ambtelijk secretariaat voor de gehele fractie en de fractiesecretaris. Tot 1995, toen kwam  er een nieuwe uitdaging bij een Zorgverzekeraar als secretaresse van de directeur.

In 2008 keerde zij terug naar de CDA Tweede Kamerfractie ter ondersteuning van de burgemeesterslobbyisten. Haar werk bestaat o.a. uit het bijhouden van de burgemeesterspool, contacten met kandidaten en gemeentelijke CDA afdelingen. Ook houdt zij het zicht op huidige en toekomstige burgemeestersvacatures. Met deze verantwoordelijkheid is zij het ‘loket’ voor alle vragen op het gebied van burgemeestersbenoemingen.