22 juni 2021

Claudia Bisschops door ALV CDA Valkenburg a/d Geul benoemd als lijsttrekker GR2022

Tijdens de ALV van de CDA-afdeling Valkenburg aan de Geul van dinsdag 22 juni jl. is Claudia Bisschops, op voordracht van het bestuur, verkozen tot de lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

De voormalig wethouder voor o.a. Economie, Financiën, Toerisme, Horeca, Evenementen, Cultuur, Middelbaar Onderwijs en Veteranenzaken is gemotiveerd om zich verder te blijven inzetten voor een mooiere en socialere gemeente Valkenburg aan de Geul. Het vroegtijdig en laagdrempelig betrekken van inwoners en ondernemers in onze stad bij het maken van plannen en het hierover in constructief gesprek gaan zal haar handelsmerk blijven.

Ondanks de interne strubbelingen binnen het landelijk CDA, wil zij daadkrachtig voorop gaan om de sociaal christendemocratische beginselen van de partij, zoals ook Pieter Omtzigt ze in zijn Sociaal Contract heeft beschreven, te vertalen naar lokaal beleid. "De overheid moet niet betuttelen, maar moet burgers en ondernemers in hun eigen kracht zetten. Daarbij moeten we zorgen dat we de kwetsbaren in onze samenleving niet verliezen. De overheid moet er voor de mensen zijn en niet andersom", aldus Bisschops.

Meer burgerparticipatie, meer inspraak, meer transparantie, meer omzien naar elkaar, meer bouwen aan een toekomstbestendige gemeente - middels o.a. concretiseren bouwplannen, minder afhankelijkheid van toeristische economie en focus om middelbaar onderwijs terughalen naar Valkenburg aan de Geul, en verder werken aan een betere balans tussen lasten en lusten van onze toeristenstad, zullen de speerpunten zijn in haar koers.

Na de zomer wil Bisschops haar deels vernieuwde kandidatenteam en het gezamenlijk, ook in samenspraak met de inwoners en ondernemers, opgestelde verkiezingsprogramma presenteren.

Math Knubben zal t/m de verkiezingen in 2022 gewoon de huidige fractie blijven aanvoeren en zich blijven inspannen voor een gemeente om trots op te zijn. Samen met Bisschops, het bestuur, de fractie en de nieuwe kandidaten, zal hij toewerken naar de verkiezingen in maart 2022!