26 april 2022

35 lintjes plus één Ridderorde in gemeente Land van Cuijk

36 inwoners van de gemeente Land van Cuijk hebben tijdens de Lintjesregen 2022 een Koninklijke onderscheiding ontvangen. Waarnemend burgemeester Wim Hillenaar reikte – in naam van Zijne Majesteit de Koning – de onderscheidingen uit in de Schouwburg in Cuijk. 35 inwoners zijn benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau en één inwoner werd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

• Koos Aben uit Wanroij (Ridder in de Orde van oranje Nassau). Al sinds 1977 op diverse fronten actief voor de voetbalscheidsrechters in Nederland.
  • Jan Pluk uit Wanroij (Lid in de Orde van oranje Nassau)Zet  zich sinds 1991 in voor voetbalvereniging Constantia.
  • Gerrit van Duijnhoven uit Haps (Lid in de Orde van oranje Nassau), vanaf 1986 penningmeester van het parochiebestuur H. Nicolaas Haps.
  • William Segers uit Rijkevoort (Lid in de Orde van oranje Nassau)Meer dan 50 jaar lid van buurtvereniging BakelGeert Noord.
  • Marga van Mil-van der Wouw uit Vierlingsbeek (Lid in de Orde van oranje Nassau). Vanaf 1990 mantelzorger voor haar rolstoelafhankelijke man en 24 uur per dag met zorg bezig.
  • Jan Paters uit Escharen. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Ruim zestig jaar lid van voetbalvereniging Estria en EGS'20. Hij is meer dan 50 jaar vrijwilliger.
  • Paulien Paters-Toonen uit Escharen. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Meer dan 40 jaar vrijwilliger bij voetbalvereniging Estria/EGS’20.
  • Hans Smits, Vierlingsbeek. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vanaf 1987 bestuurslid van Tennisvereniging Vierlingsbeek. In 1998 werd hij penningmeester.
  • Kees Spoorendonk, Grave. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Van 1985 tot 2021 penningmeester van Parochie Sint Elisabeth Grave. Vanaf 2021 is hij financieel administrateur.
  • Rob Vloet uit Mill( Lid in de Orde van oranje Nassau). Samen met zijn vrouw ongeveer 21 jaar mantelzorger voor zijn schoonbroer en schoonzus. Daarnaast penningmeester van de stichting Myllesheem en lid van het platform Ontdek Mill.
  • Angeline Aben-Derks Sint Anthonis (Lid in de Orde van oranje Nassau). Van 1990 tot 2018 mantelzorger voor haar zieke ouders. Zij was lid van de ouderraad van de voormalige basisschool Berg en Beek.
  • Marius Caspers, Oploo. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Raadslid bij carnavalsvereniging De Spurriebuuken. In 1999 werd hij bouwcommissielid, van gemeenschapshuis De Oude Heerlijkheid in Oploo.
  • Harrie Gerrits, Sint Anthonis. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was 25 jaar actief voor Oranjecomité Sint Anthonis-Ledeacker. Ook bij voetbalvereniging DSV vervulde hij verschillende rollen.
  • Jan Hendriks, Vortum-Mullem. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vanaf 1992 bestuurlijk actief voor Carnavalsvereniging De Plekkers in Vortum-Mullem.
  • Frans van Kraaij, Boxmeer. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Zette zich in voor het stichtingsbestuur Jeugd- en Jongerenwerk Het Haarhuis, de Boxmeerse carnavalsvereniging De Geitenbok, de stichting Sipiejo, de stichting IJsfestijn Boxmeer, Bronlaak en het Maasziekenhuis.
  • Walburga Lucius-Nuijen, Langenboom. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Onder meer vanaf 1992 vrijwilligster van de Heilige Familiekerk in Langenboom. Ook is zij voorzitter en secretaris bij Fonds Lourdesreizen.
  • Jac Otten, Boxmeer. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vanaf 1956 actief voor voetbalvereniging BSV Olympia ’18 Boxmeer. Van 1998 tot 2012 was hij als oud-medewerker lid van de commissie oud-medewerkers van Nutreco en hij was chauffeur bij de buurtbus.
  • Toon Verrijdt, Overloon. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Natuurbeschermer en senior florist van de Stichting Floristisch Onderzoek Nederland (FLORON) in Leiden. Actief voor IVN De Maasvallei en de Bosgroep De Loonse Duinen,  de werkgroep onderhoud Theobalduskerk en kerkhof Overloon.
  • Marietje van den Elzen-van Thiel uit Mill. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was vrijwilliger en bestuurslid bij De Zonnebloem en Lourdescomité. Vrijwilliger bij Parochie De Goede Herder Mill.
  • Pieter van den Elzen, Mill. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vanaf de oprichting in 1990 betrokken bij de politieke partij AB9. Vanaf de start betrokken bij het Senioren Hobby Centrum.
  • Mientje Derks-Opsteegh uit Escharen. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vanaf 1985 lid van de volksdansclub in Escharen. Van 2001 tot 2021 was ze penningmeester van de vrouwenvereniging Vrouwen van Nu.
  • Jacques Arts, Cuijk. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vanaf 1970 vrijwilliger van voetbalvereniging De Hapse Boys. Hij heeft bij voetbalvereniging JVC Cuijk diverse functies vervuld.
  • Jan van de Mond, Cuijk. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was bestuurslid van de stichting van Heemkunde kring De Grenssteen in Mook en Middelaar. Was actief voor de Historische Vereniging Tweestromenland Land van Maas en Waal en het Rijk van Nijmegen-West en was vrijwilliger bij Pantein Het Cuijks Archief.
  • Marian van de Mond-van Voorst uit Cuijk. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Betrokken bij de kerkgemeenschap. Bij diverse liturgiegroepen in Mook, Cuijk en Nijmegen.
  • Annie Rovers-Michiels, Escharen. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Bestuurslid van de stichting Dorpsraad Escharen Ziet Vooruit (EZV). Zij zingt al 30 jaar bij het Zangkoor.
  • Walter van Erkelens uit Mill. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Is ambassadeur van wandelvereniging Amicitia in Mill en medeoprichter van de Avondvierdaagse in Mill en Sint Hubert.
  • Henk Smits, Grave. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was jarenlang mantelzorger voor zijn moeder. Hij is museumfotograaf. En hij is het hart van Graeft Voort.
  • Marco Janssen uit Cuijk. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vanaf 1976 actief voor JVC Cuijk. Ook organiseert hij vanaf 1995 het jaarlijkse schoolvoetbaltoernooi voor alle basisschoolleerlingen. Vanaf 2007 bestuurslid van de stichting Technopromo.
  • Ad Berends, Mill. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was van 1969 tot 1983 medeoprichter, bestuurslid en voorzitter van supportersclub van wereldkampioen 50cc Henk van Kessel. Was lid van de vrijwillige brandweer. Heeft de stichting Een Goei Leven opgericht.
  • Hetty Coppis, Overloon. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vanaf 1980 de bewaker van het dialect voor carnavalsvereniging De Huibuuke in Overloon.
  • Gerrit Daanen, Oeffelt. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Vrijwilliger bij TV Oeffelt, penningmeester bij gemeenschapshuis De Kleppenburg.
  • Wilma Hendriks, Mill. (Lid in de Orde van oranje Nassau)Was van 2007 tot 2021 mantelzorger voor haar zus. Van 1992 tot 2011 was ze betrokken bij de Lokale Omroep Mill (LOM).
  • Hans Huizing, Escharen. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was van 1962 tot 2013 lid van voetbalvereniging GW’57. In Stevensbeek is hij vanaf 2007 actief als jeugdtrainer bij SVS.
  • Paul Vogels, Langenboom. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was voorzitter en trainer van Volleybalclub Vollan 65. Vanaf 2005 is hij voorzitter van de dorpsraad in Langenboom.
  • Albert van Koot, Sint Agatha. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was 40 jaar lid van imkervereniging in Oeffelt, waarvan 14 jaar als voorzitter en meer dan 20 jaar als bestuurslid.
  • Jan Peters, Sint Anthonis. (Lid in de Orde van oranje Nassau) Was voorzitter van het internationale Pinkstertoernooi Sint Anthonis. Was voorzitter van de Technische Commissie (TC) van volleybalvereniging SOMAS/Activia. Is één van de medeoprichters van de Stichting FAST.

We feliciteren alle gedecoreerden met deze feestelijke dag en bedanken jullie voor de inzet in onze samenleving!