08 juli 2022

Bezoek Oekraïense leerlingen Metameercollege

De wethouder van onderwijs Joost Hendriks bezocht op vandaag (donderdag 7 juli) de Oekraïense leerlingen van het Metameercollege in Stevensbeek. Het is het Metameercollege gelukt, om na de lange Coronaperiode, in korte tijd het onderwijs aan de Oekraïense leerlingen voor elkaar te krijgen. Wethouder Hendriks: ‘Ik ben erg onder de indruk van de manier waarop de directie en onderwijskrachten van de school in korte tijd het onderwijs aan deze kinderen op poten hebben gezet. De Oekraïense kinderen die hier het basis- en voortgezet onderwijs volgen, worden hier op een fantastische manier opgevangen. Complimenten hiervoor. Dat neemt niet weg dat deze kinderen liever thuis zijn en daarom is het heel knap van ze -en hun ouders- dat ze toch in een vreemd land naar school gaan.’

Op de foto vnlr: wethouder Hendriks, Otto de Man, (leerkracht), Jeanette Deenen (bestuurder/directie Stichting Katholiek Onderwijs Vierlingsbeek).