05 mei 2023

Bouke bewerkstelligd beloftes in wijk Bakelgeert!

In de groene wijk Bakelgeert, op loopafstand van het centrum van Boxmeer, worden 23 seniorenwoningen gebouwd voor de verkoop. Het zijn zogeheten levensloopbestendige woningen, zes zonder, zeventien met een tuintje.

Projectontwikkelaar Reuvers uit Oss en wethouder Bouke de Bruin (Wonen) van de gemeente Land van Cuijk tekenden dinsdag de overeenkomst. Basisvoorzieningen als slaap- en badkamer zitten op de begane grond. Op de eerst verdieping komen twee slaapkamers. ,,Voor eventuele (klein)kinderen en logés”, aldus directeur Tonnie Reuvers van het bouwbedrijf.

Een mooie volgende stap in de ontwikkeling van deze duurzame woonbuurt. Deze plek tegen het centrum aan leent zich goed voor de wat oudere doelgroep.

Volgende stap naar duurzame woonbuurt
De wijk Bakelgeert is voorzien van bergingsvoorzieningen voor regenwater. Wethouder De Bruin toonde zich verheugd: ,,Hiermee zetten we een mooie volgende stap in de ontwikkeling van deze duurzame woonbuurt. Deze plek tegen het centrum aan leent zich goed voor de wat oudere doelgroep.” Momenteel wordt nog hard gewekt aan de tekeningen van de nieuwe woningen. Ook moet de omgevingsvergunning nog worden afgegeven. Naar verwachting start deze zomer de verkoop. De bouw begint ergens midden 2024.

Bakelgeert is onderdeel van een bredere vernieuwing van Boxmeer rondom de Burgemeester Verkuijlstraat. Die is al eerder gestart, en krijgt de komende jaren verdere invulling.