08 april 2023

Bouw flexwoningen wordt geblokkeerd: gemeenteraad hekelt houding provincie.

De gemeenteraad van het Land van Cuijk stemde donderdagavond vrijwel unaniem voor een motie waarin het college wordt opgeroepen de provincie te manen tot een andere houding ten aanzien van de bouw van flexwoningen. Flexwoningen zijn woningen die met een eenvoudige procedure ergens tijdelijk geplaatst kunnen worden om sneller en betaalbaar wonen mogelijk te maken.

Wat is er aan de hand? De provincie heeft de gemeenten nadrukkelijk uitgenodigd om locaties aan te dragen voor het bouwen van flexwoningen. En dan bij voorkeur op locaties waar normaal gesproken geen woningbouw plaatsvindt. Vervolgens dwarsboomt diezelfde provincie alle door de gemeente aangedragen locaties. Gesprekken lijken niet te helpen.

Samen met de meeste andere partijen uitte het CDA hierover haar ongenoegen. Zij spreekt zij de hoop uit dat met deze oproep de provincie tot inkeer komt en zo snel mogelijk een positieve grondhouding gaat innemen ten aanzien van mogelijke locaties.

#samenaandeslag

Bekijk ook de video van de Raadsvergadering van 6 april jl, met de inbreng van Bouke de Bruin.