06 juli 2023

Opdracht: meer personeel voor uitvoering woningbouwplannen

De gemeenteraad heeft unaniem ingestemd met een door het CDA ingediende motie. In die motie wordt het college opgeroepen om extra personeel te werven om de woningbouwambities in het Land van Cuijk waar te maken.

Raadslid voor het CDA Maarten van Gemert: "Er is alle aanleiding voor deze motie: er zijn veel locaties beschikbaar maar de plannen komen niet voldoende van de grond. Enerzijds worden planprocessen steeds moeilijker en anderzijds zijn er gewoonweg te weinig handjes om de plannen definitief te maken."

Er zijn veel locaties beschikbaar maar de plannen komen niet voldoende van de grond. Enerzijds worden planprocessen steeds moeilijker en anderzijds zijn er gewoonweg te weinig handjes om de plannen definitief te maken. Maarten van Gemert - fractielid CDA

Kortom: het college zal nog harder moeten gaan zoeken naar extra mensen voor de uitvoering van de woningbouwplannen. Datzelfde college geeft overigens wel een ‘winstwaarschuwing’ af. Wethouder Bouke de Bruin: "We doen ons uiterste best, maar het is op dit moment heel moeilijk om aan personeel te komen."

Het CDA heeft er echter alle vertrouwen in dat op de markt mensen te vinden moeten zijn die graag voor onze mooie gemeente Land van Cuijk aan de slag gaan.