09 januari 2024

Sportnota vastgesteld, maar meer ambitie nodig

Op de laatste raadsvergadering van 2023 heeft de gemeenteraad de Sportnota Land van Cuijk vastgesteld: van vijf sportbeleidsnota’s naar één nieuwe voor het Land van Cuijk.

CDA raadslid Arjan Breijer: “Een prima stuk waar veel al in de basis is opgenomen. Als CDA vinden we het een gemiste kans dat er geen ambitie en geen doelen in het beleid zijn opgenomen.” Ondanks dat is het een prima stuk dat we nu met ambitie moeten gaan vullen. Het CDA is blij met de thema-avond die hierover georganiseerd gaat worden. Als het aan het CDA ligt is dat mèt de verenigingen en niet óver de verenigingen. Ook is verheugd gereageerd op de door het college toegezegde verkenning om, waarschijnlijk op bescheiden wijze, topsport te faciliteren. Het CDA heeft het college opgeroepen om te investeren in contact met de verenigingen, zodat zowel gemeente als verenigingen zich serieus genomen voelen en er energie ontstaat in plaats van weglekt. Hopelijk gaan college en ambtenaren hier in 2024 enthousiast mee aan de slag.