Pierre Bos | 50

Sint Anthonis

Pierre Bos

Pierre Bos is 69 jaar en woont samen met Toos in Sint Anthonis. Hij werd geboren in Ysselsteyn, was van 1974 tot 2006 leraar aan een basisschool, de MAVO en het voortgezet onderwijs, raadslid en wethouder in de gemeente Oploo en later de gemeente Sint Anthonis. Vervolgens was hij tot 2021 burgemeester van de gemeente Boekel.

Leven, werken en wonen in een fijne, veilige, vertrouwde omgeving voelt goed, maakt je gelukkig. Een lokale overheid, de gemeente Land van Cuijk, die luistert naar de inwoners en de inwoners voorop plaatst. Een lokale overheid, de gemeente Land van Cuijk, waar dienstbaarheid en vriendelijkheid, gastvrij en actief, het fundament zijn hoe we omgaan met inwoners en met elkaar. Een gemeente Land van Cuijk is er voor de inwoners, een gemeente Land van Cuijk dat zijn de inwoners. Mijn CDA wordt daarop aangesproken, moet daarvoor staan!

Waar willen we naar toe met de gemeente Land van Cuijk, en hoe willen we dat bereiken? Die vragen gaan we samen beantwoorden. Samen met onze inwoners gaan we hieraan invulling geven.  En ik wil daar graag mijn bijdrage aan leveren.  Voor mij zijn de uitgangspunten van het CDA het fundament waarop ik mijn bijdragen baseer. Die uitgangspunten zijn: rentmeesterschap, gespreide verantwoordelijkheid, publieke gerechtigheid, solidariteit. Stevige begrippen die ik hier daarom kort uitleg:

1. Het CDA voelt zich geroepen tot zorg voor natuur en cultuur vanuit een besef van verbondenheid tussen de generaties.
  2. Voor het CDA begint politiek met de erkenning van maatschappelijk initiatief. Inwoners, buurten, verenigingen, scholen, kerken, moskeeën, zorginstellingen, bedrijven: ze leveren allemaal een unieke bijdrage aan de samenleving.
  3. Het CDA staat pal voor de rechtsstaat als onmisbare voorwaarde voor de bescherming van menselijke waardigheid.
  4. Het CDA zet in op betrokken inwoners om de onderlinge verbondenheid te versterken.

Ik ben bevoorrecht met ons gezin, geniet enorm van de kleinkinderen. Ik ben zeer vereerd met de vele vrijwilligers in onze dorpen, instellingen en verenigingen die naast de mantelzorgers onmisbaar zijn in onze samenleving. Jullie verrichten fantastisch werk. Complimenten, jullie maken het verschil, jullie doen er echt toe!