30 juni 2017

Gemeenteraad kiest voor Springtij, behoud van karakter Watertoren

De gemeenteraad heeft op 28 juni een definitieve keuze gemaakt voor de ontwikkeling van het Watertorenplein een heeft gekozen voor het Plan “Springtij”. Dit plan is een integrale ontwikkeling van het plein en is één van de projecten van het Middenboulevard gebied, iets waar we in Zandvoort al meer dan 25 jaar over praten.
Het college heeft er voor gekozen dit plan naar voren te halen zodat er na jaren van praten ook eindelijk iets gaat gebeuren. De besluitvorming  geeft in onze beleving ook aan dat de gemeenteraad voortvarendheid en ambitieus is  Er staan namelijk ook andere projecten op stapel zoals de ontwikkeling van het Badhuisplein maar ook de ontwikkeling van het Entreegebied.
Het CDA fractie heeft tijdens de besluitvorming extra aandacht gevraagd voor de Watertoren. We hebben een motie ingediend om er voor te zorgen dat de karakteristieke staat van de Watertoren wordt behouden.
De motie is aangenomen door de gemeenteraad en dat betekent dat één van de de visitekaartjes van Zandvoort behouden blijft en dat er na jaren van praten  eindelijk wat gaat gebeuren.