13 augustus 2017

Bluijsblog 15: Rekreade 50 jaar HIEP HIEP HOERA!

Dit jaar organiseert de Rekreade voor de vijftigste keer kinderactiviteiten in de zomervakantie. Dit jaar bestaat deze vrijwilligersstichting vijftig jaar. De Rekreade werd in de jaren 1966-1967 opgericht om de kinderen in Zandvoort in de vakantieperiode extra te vermaken en leuke dingen met hen te doen. Het team van de Rekreade toentertijd bestond voornamelijk uit vrijwilligers en medewerkers die van buiten Zandvoort kwamen.

Nu, vijftig jaar later, is de Rekreade nog springlevend en wordt het geleid door een jong, enthousiast team van Zandvoorters. Velen van hen hebben hun verankering via jeugd- en jongerenwerk, scholen of via sportverenigingen. Het is fantastisch dat men zich, vrijwillig en in eigen tijd, inzet om de jeugd in de vakantietijd extra te vermaken.

Als gemeente spreken wij onze waardering hiervoor uit.  Afgelopen vrijdag, 11 augustus 2017, heeft het team van de Rekreade, uit handen van onze  burgemeester Niek Meijer, de Zandvoortse waarderingsspeld mogen ontvangen. Het vijftigjarig jubileum is een mooie gelegenheid om de Rekreade te bedanken voor hun jarenlange inzet, waarin zij veel kinderen onvergetelijke momenten hebben laten beleven. Het is mooi dat in Zandvoort ook vele jongeren actief zijn als vrijwilliger.

De Rekreade heeft een eigen website:  www.rekreade-zandvoort.nl, waar u alle informatie vindt. Deze website is zeker de moeite waard om te bekijken. Nogmaals proficiat en op naar nog vele jaren kinderplezier in Zandvoort!