15 maart 2018

Bluijsblog 45: “JE BENT GOUD WAARD”

Als je het hebt over “Mooi weer in Zandvoort” dan kom je zeker bij de ZANDSTROOM uit.Bij Ontmoetingscentrum Zandstroom komen wekelijk zo’n 50 verschillende kwetsbaar mensen samen. De meeste deelnemers wonen nog thuis, vaak met hulp van thuiszorg of hun mantelverzorger. Gisteren presenteerde Leontine Trijber de drijvende kracht achter het centrum, een het boekje wat gaat over deze mensen. Haar inspiratie is hartverwarmend en de wijze hoe zij deze mensen met een haperend brein, zoals zij dat noemt, wil ondersteunen en motiveren is uniek. Maar vooral haar wijze van aanpak en hoe wij hiermee om dienen te gaan is goud waard. De titel van het boekje “Je bent goud waard” is dan alles zeggend.Dit is nu een voorbeeld van hoe wij de zorg in Zandvoort verder vorm dienen te geven, dicht bij de mens, voor de mens en maatwerk maar vooral veel warmte en liefde.Leontine namens ons allen bedankt.