Eerlijke en duurzame economie

Het CDA Goes maakt serieus werk van een eerlijke en een duurzame economie. Een economie met ruimte voor lokaal ondernemerschap. Het is meer dan terecht dat de gemeente met lokale ondernemers gezamenlijk optrekt in de uitdagingen op het gebied van duurzaamheid, werkgelegenheid en scholing. Eerlijk ondernemerschap kenmerkt zich door bewust te zijn van de impact op de omgeving en door continuïteit op de langere termijn voorop te stellen. Maatschappelijk verantwoord ondernemen en sociaal ondernemerschap wil het CDA Goes stimuleren.

Goes kent een lange historie van handel en bedrijvigheid. Vroeger was Goes groot in de zouthandel en lakennijverheid en ook vandaag de dag is de gemeente Goes een belangrijk centrum van economische bedrijvigheid. Bedrijvigheid en ondernemerschap dragen bij aan de vitaliteit en leefbaarheid van de dorpen en de stad Goes onder andere door het creëren van werkgelegenheid voor de gemeente Goes en de regio. Wat het CDA Goes betreft zijn familiebedrijven en
MKB-bedrijven de motoren waar de samenleving op draait. Het CDA Goes wil ondernemerschap bevorderen door startende ondernemers te ondersteunen en ondernemers te stimuleren om te groeien.