22 maart 2010

Afsluiting Task Force Deeltijdplus 30 maart 2010

Op 30 maart aanstaande rondt de Taskforce DeeltijdPlus zijn werkzaamheden na twee jaar af. De Taskforce moest een aanzet geven tot cultuurverandering, zodat het vanzelfsprekender wordt dat vrouwen in kleine deeltijdbanen meer uren kunnen werken. \r\n\

De aanbevelingen en het eindrapport worden op een slotbijeenkomst op 30 maart gepresenteerd aan het kabinet en de sociale partners. Na de bijeenkomst vindt u het rapport op deze website.

Vergrijzing en ontgroening
In 2008 is de Taskforce gestart in opdracht van sociale partners en het toenmalige kabinet. Reden daaroor is dat in Nederland veel vrouwen in kleine deeltijdbanen werken. Hierdoor blijft veel talent liggen en is het merendeel van de vrouwen niet economisch zelfstandig. Door de vergrijzing en ontgroening zijn in de toekomst structureel meer arbeidskrachten nodig