01 juli 2014

CDAV lanceert FoodBattle

Wist je dat:

>   Er jaarlijks meer dan 800 miljoen kilo goed, eetbaar voedsel door ons allen wordt weggegooid?

>   Dit 50 kilo per persoon is?

>   Dit ons € 150,- per persoon kost?

>   Hiermee ook veel energie verspild wordt?

Kortom, het gemak waarmee wij in Nederland eten weggooien kost ons geld, maar is eerst en vooral slecht voor het milieu. Eten wordt immers geteeld, vervoerd, bewerkt en verpakt. Dat kost energie die we verspillen op het moment dat we het eten in de prullenbak gooien.

Het CDAV heeft vanaf de ledendag op 21 juni 2014 voor een jaar duurzaamheid centraal staan. In deze periode willen we nadrukkelijk meer doen dan er over spreken, we willen actief de strijd aan gaan om minder voedsel te verspillen.  Daarom heeft het CDAV het initiatief genomen om de FoodBattle te organiseren, en we willen ook jou uitdagen om daar aan mee te doen!

De strijd tegen voedselverspilling willen we aangaan met zoveel mogelijk CDA’ers en niet-CDA’ers.

De FoodBattle zal plaatsvinden in de periode van 27 oktober tot 16 november 2014. Gedurende deze drie weken houd je als deelnemer bij hoeveel eten je weggooit en krijg je online tips hoe je slimmer eten kunt kopen, koken en bewaren. De strijd gaan we samen aan, zo stimuleren we elkaar. Ervaring leert dat deze gezamenlijke strijd er toe leidt dat deelnemers na de FoodBattle zo’n 20 procent minder voedsel verspillen. Daar gaan wij ook voor, en voor meer!

De FoodBattle is opgezet door Wageningen UR Food & Biobased Research, Voedingscentrum en Milieu Centraal. De strijd van het CDAV tegen de voedselverspilling zal door deze partijen worden begeleid.

Voel jij je ook aangesproken net als wij en wil je meedoen? Meld je aan, maar daag ook je partijgenoten, collega’s, buurtgenoten, jaarclubgenoten, familie en vrienden uit om mee te doen!

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met beleidsmedewerker Teuni Scholthof via [email protected] of 0703424862.

Klik HIER voor het inschrijfformulier.