23 augustus 2023

Mentornetwerk Stem op een Vrouw voor kandidaten voor de Tweede Kamer

Heb jij je kandidaat gesteld voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2023? Meld je dan nu aan voor ons gloednieuwe mentortraject Kandidaat voor de Tweede Kamer!

Door de val van het kabinet zijn de verkiezingen vervroegd. Veel mensen hebben zich met spoed gekandideerd. Maar wat staat je precies te wachten in de verkiezingstijd, en hoe ga je daarmee om? En wat gebeurt er als je verkozen wordt – of juist niet? Wij brengen daarom vrouwelijke kandidaten samen in ons mentornetwerk.

Dit netwerk richt zich op vrouwen die kandidaat zijn voor de Tweede Kamerverkiezingen in november 2023. Het netwerk gaat van start in september 2023 en loopt tot en met februari 2024. Het programma is als volgt:

• Persoonlijk mentorschap
    Word gekoppeld aan een vrouw met ervaring in de landelijke politiek. Met je mentor voer je minimaal drie gesprekken.

• Training

Op 27 september neem je deel aan de training ‘Weerbaar tegen online haat’. Deze training vindt plaats in Utrecht van 19:00 tot 21:30 uur.

• Netwerk en ontmoeting
    Via verschillende evenementen maak je kennis met elkaar, met gelijkgestemden en met verschillende vrouwenorganisaties: Op 19 oktober is er een brede netwerkmeet-up in het teken van de Tweede Kamerverkiezingen. Locatie: Den Haag. Tijden: 19:00 – 21:30 uur.

In aanloop naar de verkiezingen word je uitgenodigd voor twee bijeenkomsten van het ‘Gender Meer Partijen Initiatief’. Hier leer je meer over hoe je als Kamerlid Gender mee kunt nemen in beleid.

Tot slot is er in februari een afsluitende bijeenkomst op kantoor bij Stem op een Vrouw.

De kosten voor deelname aan dit traject zijn € 300. Er zijn enkele kortingsplekken beschikbaar voor wie dat nodig heeft.

Lijkt je dit wat?

Kijk voor meer informatie op stemopeenvrouw.com/mentornetwerk of je op via deze link en doe mee!

_______________________________________________

Dit is een training/activiteit van Stem op een Vrouw - niet van CDA of CDA Vrouwen. We delen deze informatie op onze website om CDA Vrouwen die (mogelijk) kandidaat zijn voor de Tweede Kamerverkiezingen te informeren.