02 maart 2022

Oekraïne

Ons hart vult zich met zorgen als wij lezen en horen over de situatie rond de oorlog in Oekraïne. Onze gedachten zijn bij de dappere bevolking, vrouwen, mannen, kinderen, ouderen, jongeren. . Velen zijn op de vlucht. Vrijwel iedereen is bang, onzeker en in moeilijke omstandigheden. Vrouwen en meisjes zijn soms extra kwetsbaar.  Onze gedachten zijn bij hen allen. Ver weg, maar toch ook eigenlijk zo dicht bij.

Wij voelen ons machteloos omdat er zo weinig is dat wij kunnen doen. Gelukkig zijn er ook in ons land veel hulpacties opgezet. Wij ondersteunen de specifieke oproep van het CDA, die te lezen is via cda.nl/heelnederlandhelpt.

Wij hopen dat  de oorlog snel zal eindigen en dat een stabiele situatie zal ontstaan. Wij hopen en bidden voor spoedige vrede, voor wijsheid bij de wereldleiders en voor kracht, troost en hulp voor allen die in een moeilijke situatie verkeren.