04 november 2009

Talent? Laat het zien!

Dit jaar heeft het Speerpunt Vrouwe, een groep jonge talentvolle vrouwen binnnen het CDA, de krachten gebundeld met het CDAV. Het resultaat was een interessante bijeenkomst met inspirerende sprekers. \r\n\

Dit jaar heeft het Speerpunt vrouwen, een groep jonge talentvolle vrouwen binnen het CDA, de krachten gebundeld met het CDAV. Het resultaat hiervan was dinsdag 3 november te beleven op het CDA-partijbureau, waar ruim veertig talentvolle vrouwen tijd in hun drukke agenda’s hadden vrijgemaakt om zich te laten inspireren en te netwerken met CDA-vrouwen en de sprekers van de avond. Liesbeth Spies, vice-voorzitter CDA Tweede Kamerfractie, richtte zich in haar woord van welkom tot twee kersverse CDA-talenten, beide zaterdag benoemd in functie in het Partijcongres. Arinda Callewaert als voorzitter CDAV en Ineke Giezeman, als tweede vice-voorzitter CDA Partijbestuur. Ook kwam Kathleen Ferrier nog net op tijd binnen om de inspirerende woorden van zus Joan te horen. Naast Joan Ferrier, directeur Equality, sprak ook Sybilla Dekker, voorzitter van stichting ‘Talent naar de Top’. Zij liet zien waarom het van belang is dat er in organisaties van binnen uit een cultuurverandering plaatsvindt, waardoor er meer vrouwen doorstromen naar de top. Na Sybilla Dekker was het woord aan Jolanda Holwerda, oprichtster van het tijdschrift LOF en winnares van de Joke Smit Prijs 2009. In haar bijdrage ze dat vrouwen van nu heel veel willen , namelijk en een leuke baan en tijd voor het gezin. Zij concludeerde, net als de andere sprekers, dat er nog veel te doen is op het gebied van flexibele werktijden, cultuur binnen organisaties en kinderopvang.

Dankzij de inspirerende en herkenbare verhalen kregen de aanwezige vrouwen een goed inzicht in waarom vrouwen er toch vaak niet in slagen hun talenten te laten zien, welke externe factoren dit veroorzaken en waar je als vrouw zelf aan moet werken. Want dat er vrouwen zijn die talenten en kwaliteiten hebben voor een topfunctie, daar is iedereen het over eens! ‘Laat van je horen en laat zien wat je in huis hebt’, was het advies wat de vrouwen meekregen.

Tijdens de borrel na afloop werd er uitgebreid genetwerkt. Nieuwe contacten zijn gelegd en met de sprekers en aanwezigen heeft het CDAV uitgebreid ideeën en mogelijkheden besproken over hoe hier verder invulling aan te geven. Wordt vervolgd….