Willemien Koning-Hoeve

Bestuurslid

Het empoweren, in hun kracht zetten, van vrouwen dat is waar ik me graag voor in zet. Dat doe ik als bestuurslid voor het CDAV in de functie van voorzitter van CDAV Internationaal. We richten ons op het versterken van de positie van vrouwen in internationaal verband. We pakken veel items op met onze Europese zusterorganisatie EEP Women. Daarnaast hebben we onze eigen aandachtspunten en activiteiten waarbij we Tweede Kamerleden en Europarlementariërs betrekken zodat onze inzet ook effect heeft in de politieke besluitvorming.

Binnen het CDA ben ik ook Statenlid in de provincie Noord-Holland. In 2018 mocht ik de Verenigde Naties toespreken als VN vrouwenvertegenwoordiger. Verder ben ik voorzitter van LTO Vrouw&Bedrijf (de Nederlandse land- en tuinbouwvrouwen) en bestuurslid bij Copa Cogeca Women’s Committee in Brussel. Als agripooler bij Agriterra geef ik Female Leadershipstrainingen aan vrouwen in Ontwikkelingslanden.

Als je een vrouw in haar kracht zet en empowered breng je een stukje geluk in haar leven en versterk je ook haar gezin, familie en de hele samenleving!