04 december 2019

Invalidentoilet bij evenementen

Voor het CDA staat buiten kijf dat mensen met een handicap moeten kunnen deelnemen aan het maatschappelijk leven en de evenementen die in onze  gemeente georganiseerd worden. Dat is niet alleen iets dat wij als CDA  belangrijk vinden, maar is ook onderdeel van het VN-verdrag.
Lijst Postma diende in de raadsvergadering een motie in om onderzoek te doen naar het kunnen opnemen van een verplichting hiervoor in de evenementenvergunning. De vraag voor het CDA is echter in hoeverre we dit wel of niet willen verplichten. Immers niet elk evenement leent zich ervoor om een invalidentoilet te plaatsen.  Belangrijk voor het CDA is dat de bewustwording op gang komt en dat dit daarom als onderwerp wel terugkeert in de vergunningaanvraag. Het college gaat op basis van de motie kijken naar de (on)mogelijkheden.