11 februari 2018

Leden Weststellingwerf nemen verkiezingsprogramma in ontvangst

CDA trapt symbolisch verkiezing af

WOLVEGA – Joop Bos uit Ter Idzard en Wicher van der Hoef uit Wolvega hebben vrijdagmiddag het verkiezingsprogramma ‘Samen voor elkaar!’ van CDA Weststellingwerf uit handen van  vertegenwoordigers van de programmacommissie in ontvangst genomen. Joop is één van de leden van het eerste uur en Wicher is recent lid geworden van het CDA Weststellingwerf. Hiermee wordt benadrukt dat de partij er is voor iedereen. Zij deden dat in de winkelstraat van Wolvega naast Gastrovino Otten ‘Het lekkerste winkeltje’. Een symbolische plek omdat deze desolate plek in het centrum een doorn in het oog is van de partij en na de verkiezingen wat het CDA betreft snel moet worden aangepakt.

Bewust is er gekozen om één van de oudste en jongste CDA-leden uit te nodigen voor de symbolische overhandiging. ,,Op deze manier wil de partij laten zien dat de komende jaren alle inwoners kunnen rekenen op aandacht”, vertelt lijsttrekker Frans Kloosterman uit Boijl. Hij is trots op de ploeg en het verkiezingsprogramma waar het afgelopen jaar hard aan is gewerkt. ,,Het is niet van achter een bureau geschreven, maar met verschillende instellingen en organisaties zijn er bij de totstandkoming gesprekken geweest.”

Niet alleen bij het opstellen, ook inhoudelijk staan de woorden ‘samen voor elkaar’ in het verkiezingsprogramma centraal. ,,Niemand kan het alleen en we hebben elkaar nodig. Het onderwijs kan niet zonder leerlingen en betrokken ouders, ondernemers hebben werknemers en klanten nodig en een buurt of dorp kan niet zonder betrokken inwoners”, legt de Wolvegaster kandidaat Vera van der Zee uit. Partijgenoot Hans Visser uit Oldeholtpade knikt instemmend. ,,Ontmoeting, bereikbaarheid en voorzieningen zijn belangrijke thema’s die de komende jaren moeten worden opgepakt.”

Zorg en hulp op maat, voorzieningen in de dorpen, een aanspreekpunt voor ondernemend Weststellingwerf, uitbreiding van wijkencoördinatie en een wethouder met de specifieke portefeuille voor landbouw zijn zaken die in het verkiezingsprogramma terugkomen. Kandidaat Marcel Bos uit Wolvega stipt ook de kansen bij de Driewegsluis, de Oosthoek en het kernwinkelgebied in zijn woonplaats aan om bezoekers te trekken. ,,Wij gaan voor een Weststellingwerf dat we door willen geven. Dat doen we samen voor elkaar.”

(vlnr): Joop Bos, Marcel Bos, Wicher van der Hoef en  Albert van den Berg