Kielzog heeft zich, met subsidie van de gemeente, de afgelopen jaren sterk gemaakt om overal in de gemeente aanwezig te zijn met cultuur. Op scholen, maar ook in wijken en dorpen was cultuur voor iedereen toegankelijk. Het CDA vindt het belangrijk dat iedere inwoner toegang heeft tot plekken waar kunst en cultuur tot leven komen. Wij willen dat de gemeente hier samen met Kielzog aan blijft werken.

Het CDA wil dat ook gezinnen die leven op of onder de armoedegrens deel kunnen nemen aan culturele activiteiten. Er moet genoeg geld in het meedoenfonds zitten om dat mogelijk te maken.
Op veel plekken in de gemeente is cultureel erfgoed te vinden. Deze plekken vertellen het verhaal van het verleden en verbinden het verleden met de toekomst. Wij maken ons sterk voor het behoud van ons cultureel en industrieel erfgoed.