Het CDA wil dat de gemeente Midden-Groningen een veilige plek is om te wonen, werken en recreëren.

Hiervoor hebben we de volgende plannen:

Wij willen dat de politie zichtbaar is op straat. Wij vinden het belangrijk dat wijkagenten de oren en ogen van de politie zijn in dorpen en wijken. Omdat het aantal agenten in onze gemeente beperkt is, is de inzet van BOA’s goed voor de veiligheid. Wij willen dat ook zij zichtbaar zijn op straat.

Drugscriminaliteit is een groot probleem in onze gemeente, al is dat soms onzichtbaar. Het CDA vindt het belangrijk dat er tijd en geld is om dit aan te pakken. Veel jongeren gebruiken lachgas als ze uitgaan. Dat is gevaarlijk, voor henzelf en voor anderen. Het CDA wil lachgas daarom verbieden. Daarnaast is alcoholgebruik een groot probleem, bij jongeren en ouderen. Wij willen voorkomen dat mensen teveel drinken door hen te wijzen op de risico’s van alcohol, voor henzelf en degenen met wie zij leven.