27 september 2023

Burgemeester Dijsselbloem gaat een welkomstboodschap inspreken

Wie de gemeente Eindhoven belt, krijgt binnenkort mogelijk de stem van burgemeester Jeroen Dijsselbloem te horen. De burgemeester gaat een welkomstboodschap inspreken. Onze fractievoorzitter Remco van Dooren kwam met het idee om het voorbeeld van andere steden te volgen. Zo spreekt burgemeester Elly Blanksma in Helmond bellers van de gemeente al toe. In Rotterdam doet burgemeester Ahmed Aboutaleb dat.

In antwoord op officiële raadsvragen die vorige week zijn gesteld, noemt burgemeester Jeroen Dijsselbloem het een ‘sympathiek voorstel’ dat past bij de gastvrijheid die de gemeente Eindhoven wil uitstralen. Bellers krijgen de burgemeester te horen als er niet direct een ambtenaar beschikbaar is. Of als ze gemeentenummer (14 040) buiten kantooruren bellen. Omdat het keuzemenu nogal eens verandert spreekt de burgemeester alleen een welkomstboodschap in.

Remco van Dooren is blij met de snelle en positieve reactie van de burgemeester. ,,In andere steden zijn de reacties positief. Het is een klein gebaar. Het geeft de gemeente een gezicht en maakt het contact persoonlijker.”