06 november 2018

Gevelisolatie tegen geluidsoverlast aan de Hofstraat

Eindelijk! Er wordt gewerkt aan de gevelisolatie aan de Hofstraat om geluidsoverlast van de treinen tegen te gaan. Een paar huizen zijn al klaar en de volgende huizen worden voor de kerstvakantie afgerond. ‘Daar ben ik mega trots op!’, aldus raadslid Miriam Frosi.

De bewoners rond de Hofstraat hebben al jaren last van toenemend treinverkeer. Die toename wordt veroorzaakt door werkzaamheden aan de Betuweroute. De trillingen en een klapperend spoor verstoren de nachtrust van de bewoners. Zij klagen al vijftien jaar over geluidoverlast! ‘Dat kon zo niet doorgaan’, zegt Miriam Frosi.

(tekst loopt door onder foto)

Zij zet zich al jaren in  voor de bewoners rond de Hofstraat. ‘Een paar jaar geleden zag ik een video op social media over de onleefbare situatie. Toen ben ik actief aan de slag gegaan met verschillende partijen: de gemeente Eindhoven, de onderwijsinstellingen, Prorail, het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de provincie,de Tweede Kamer en, last but not least, de bewoners! Samen hebben we hard gewerkt voor een leefbare en plezierige wijk.’

Frosi is blij met het resultaat en optimistisch over de toekomst van de Hofstraat. ‘De Hofstraat wordt de gezelligste straat van Nederland! Ik ben blij en trots dat wij vanuit het CDA een steentje hebben kunnen bijdragen.

Zie hier het campagnefilmpje van Miriam Frosi waarin zij de problemen rond de Hofstraat aankaartte: