31 mei 2023

Met de bus - Het openbaarvervoer in Eindhoven

Energietransitie, mobiliteitstransitie, deelmobiliteit. We raken er niet over uitgepraat. Maar nu gaan we het hebben over de bus. Reizen met de bus. We zien steeds meer HOV-lijnen in de stad, speciaal aangelegd voor de bus. Makkelijk en vlot van A naar B. Dit geldt voor iedereen: scholieren, studenten, ouderen, jongeren, reizigers die naar hun werk gaan. Een veilig vervoersmiddel voor alle groepen. Zeker als er speciale lijnen worden aangelegd, moeten we zuinig zijn op de bus. En zorgen dat de bussen alle mogelijkheden hebben en krijgen om veel en vlot te rijden, om veel mensen te kunnen bedienen.

Reden voor het CDA om de vinger aan de pols te houden wat betreft het busvervoer. En in gesprek te blijven met Hermes. Onlangs hebben we weer een bezoek gebracht aan Hermes en is er gesproken over veel onderwerpen, zoals de dienstregeling, de HOV-lijnen, en nog meer punten om te zorgen dat de bus veel en veilig rijdt. Het CDA blijft zich inzetten voor goede busverbindingen in stad en regio. We zitten graag aan het stuur (of: we sturen graag mee) en blijven erop toekijken dat de HOV-lijnen intensief gebruikt gaan worden.