28 februari 2023

Provinciale Staten op tour door Eindhoven

Afgelopen zaterdag zijn onze Eindhovense kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen, Kees de Heer en Marianne Buenen samen met lijsttrekker en Gedeputeerde Erik Ronnes en lijstduwer en Gedeputeerde Elies Lemkes op tour geweest in onze stad. Veel geïnteresseerden sloten zich hierbij aan, waardoor we met een gezellige club mensen waren. Er werd volop gediscussieerd. Met vooral dank aan architect Harrie van Helmond, Geva Vastgoed en straatpastor Rob Kosterman, want door hun bijdragen werd het een indrukwekkende dag.

De dag begon bij de Bottle Distillery, de voormalige Melkontvangst op De Caai, het voormalig Campina-terrein. Na een heerlijk kopje koffie was er een rondleiding op bouwterrein De Caai onder leiding van Geva en Harrie van Helmond. Hier vindt een mooie bouwontwikkeling plaats, waarbij het Eindhovens erfgoed bewaard blijft.

Daarna togen we naar de Sint-Petruskerk en werden ontvangen door Rob Kosterman. Rob Kosterman zet zich in voor de dak- en thuislozen en heeft ons veel verteld over zijn werk. Zijn verhalen raakten ons diep en men besefte maar al te goed dat de menselijke maat soms lijkt te ontbreken in de gangbare procedures.

Nog onder de indruk werd de tocht voortgezet richting het voormalige Philips hoofdkantoor aan de Boschdijk, waar de woonwijk Vredeoord is gerealiseerd.  Een duurzame wijk met natuurlijke materialen. Met ruimte om te spelen en tuinieren, een echte wijk voor gezinnen. Al wandelend met de uitgebreide toelichting van Harrie van Helmond was het een unieke kennismaking met deze wijk.

Met een lekker broodje werd de dag hier afgesloten.

We hebben veel inspiratie opgedaan.

CDA Brabant

Marianne Buenen-Schepens, kandidaat 14 Samen Bouwen