04 september 2021

Remco van Dooren voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker CDA Eindhoven

Het bestuur van het CDA Eindhoven draagt de 25-jarige Remco van Dooren voor als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. De leden van de partij stemmen daar begin oktober over.

De geboren en getogen Eindhovenaar zit sinds 2018 als raadslid in de lokale politiek. Het bestuur ziet in Remco een geboren volksvertegenwoordiger die met iedereen in Eindhoven in contact weet te komen en veel in de wijken te vinden is. Hij ziet het als een missie om de politiek dichterbij de inwoners te brengen. Hierdoor weet hij wat er speelt bij de Eindhovenaren en de Eindhovense bedrijven en verenigingen. Dit weet hij op een constructieve manier om te zetten in politieke acties en echt iets te veranderen voor de mensen in de stad. Hij heeft een mooie manier van debatteren, heeft enorm veel kennis en is daardoor in korte tijd uitgegroeid tot een van de beste, dan wel niet het beste, raadslid van de stad. Daar is het CDA Eindhoven heel erg trots op. Van Dooren werd door de inwoners in de stad tweemaal uitgeroepen tot Raadslid van het Jaar. Van Dooren heeft aangegeven graag te willen fungeren als fractievoorzitter voor het CDA Eindhoven.

Voor plek 2 draagt het bestuur Stijn Steenbakkers voor. Hij is sinds 2018 wethouder Economie, Brainport, innovatie, onderwijs en sport. Toen het CDA Eindhoven in 2018 een fantastisch verkiezingsresultaat boekte en mocht deelnemen aan de coalitie, werd Stijn gevraagd als wethouder en verhuisde hij naar Eindhoven. In de afgelopen jaren heeft hij resultaten geboekt, die niet meer op één hand te tellen zijn. Voorbeelden van verschillende langlopende dossiers die hij succesvol heeft afgerond, zijn het bouwen van scholen voor duizenden leerlingen, een nieuwe Tongelreep en de aanleg van glasvezel. Stijn heeft aangegeven beschikbaar te zijn voor de lijst en ook de volgende periode beschikbaar te zijn voor het wethouderschap. Lijsttrekker Van Dooren wil Stijn Steenbakkers als kandidaat-wethouder naar voren dragen.

Het bestuur prijst zich gelukkig met deze top-kandidaten. Beiden zullen een prominente rol spelen gedurende de verkiezingscampagne.

In 2014 en in 2018 was Linda Hofman lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. Zij heeft aangegeven bij de verkiezingen geen lijsttrekker meer te willen zijn maar nog wel een termijn door te gaan als raadslid voor het CDA Eindhoven.

Naast de voordracht van de nummer 1 en 2 heeft het bestuur de volledige conceptkandidatenlijst aan de leden voorgelegd. Er hebben zich veel geïnteresseerden gemeld die graag het CDA Eindhoven willen vertegenwoordigen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. De lokale politiek van het CDA Eindhoven wordt kennelijk gewaardeerd en daar is het bestuur zeer blij mee. De conceptkandidatenlijst van het CDA Eindhoven weerspiegelt de diversiteit van de stad. Het is een lijst geworden die de hele Eindhovense samenleving probeert te vertegenwoordigen. Veel jongeren, verschillende senioren, mannen én vrouwen, geboren en getogen Eindhovenaren en ‘nieuwe’ Eindhovenaren, ondernemers, kandidaten actief in de wijk en een goede combinatie in politieke ervaring en nieuw in de politiek. 1 team dat keihard gaat knokken voor alle inwoners van Eindhoven!

Zittend raadslid Rob Gordon is zeer enthousiast over het raadswerk maar heeft aangegeven, vanwege zijn werk, dat hij op dit moment nog geen commitment kan geven. Hij heeft derhalve gevraagd om op de laatste plek op de lijst te mogen staan. Het bestuur heeft dit verzoek uiteraard gehonoreerd.

Raadslid Christo Weijs heeft aangegeven zich niet verkiesbaar te stellen voor een nieuwe termijn. Het bestuur vindt dat jammer maar respecteert zijn besluit. Hij is 16 jaar actief geweest in de Eindhovense politiek. Met het vertrek van Christo verliest het CDA een raadslid met veel know how.

Conceptkandidatenlijst CDA Eindhoven Gemeenteraadsverkiezingen 2022

1. Remco van Dooren (25)
  2. Stijn Steenbakkers (34)
  3. Linda Hofman (33)