28 februari 2024

Benoeming nieuwe provinciale voorzitter

Op donderdag 15 februari 2024 heeft de ALV van het CDA provincie Utrecht Bert-Jan Brussaard bij acclamatie verkozen als nieuwe provinciale voorzitter. Daarmee volgt Bert-Jan onze interim-voorzitter Harry Blume op. Wij danken Harry als bestuur voor het vele goede werk wat hij heeft gedaan en voor zijn beschikbaarheid om leiding te geven aan onze afdeling in een hectische periode voor onze partij.

Sinds 2022 vervult Bert-Jan de rol van penningmeester, dus hij is geen onbekende binnen het bestuur. Eerder was hij actief als raadslid in de gemeenteraad van Utrecht. Meer weten? Lees verder onder het kopje ‘Over Bert-Jan’.

Bert-Jan: ‘Ik heb ontzettend veel zin om als voorzitter aan de slag te gaan. Ondanks de tegenvallende uitslag bij de verkiezingen in november, merk ik ook veel nieuw elan in de partij: een positieve campagne, een herkenbaar geluid en veel enthousiasme. Nu is het zaak om dit nieuwe elan vast te houden en uit te bouwen. Bouwen aan een krachtig CDA, met een heldere visie voor ons land, onze provincie, onze waterschappen en onze gemeenten. Maar dat kan ik niet alleen. Daar zijn álle leden voor nodig.’

Bert-Jan is voornemens om in de komende periode alle afdelingen binnen onze provincie te bezoeken voor een nadere kennismaking.

Met het doorschuiven van Bert-Jan is de positie van penningmeester vacant in het bestuur. Meer informatie hierover volgt. Ook buiten het bestuur zijn we op zoek naar mensen die graag een bijdrage leveren aan de partij. Dat kan natuurlijk met een gift, maar wil je meedenken over strategie, campagne of andere zaken? Stuur een mail naar [email protected] . We rekenen graag op je!

Hartelijke groet,
Bestuur CDA provincie Utrecht

Over Bert-Jan
Bert-Jan Brussaard (39) is woonachtig in de stad Utrecht. In het dagelijks leven werkt hij als vastgoedjurist bij Havenbedrijf Rotterdam. Daarnaast is hij voorzitter van stichting Kerken Kijken Utrecht die zich richt op het openstellen van religieus erfgoed in de stad Utrecht. Ook binnen het CDA heeft Bert-Jan zijn sporen verdiend: hij was lid van de gemeenteraad in Utrecht (2014 – 2018) en is sinds 2022 als penningmeester actief binnen de provinciale afdeling.