Willem
10 september 2019

CDA: geen snelheidsverhoging A2

De minister van Infrastructuur en Waterstaat heeft aangekondigd voornemens te zijn om overdag de snelheid op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht te verhogen van 100 naar 130 km/u. CDA De Ronde Venen en CDA Stichtse Vecht maken al jaren bezwaar tegen deze mogelijke snelheidsverhoging. De snelheidsverhoging op de A2 zorgt onder andere voor meer uitstoot dat weer ten koste gaat van de groeimogelijkheden van ondernemers en boeren in de regio.

De CDA-Statenfractie sluit zich bij deze bezwaren aan. CDA-Statenlid Ardin Mourik: "Wij zijn voor 130 km/u waar dat verantwoord kan, maar niet ten koste van alles. Nu het ten koste dreigt te gaan van de noodzakelijke uitbreidingsmogelijkheden van agrariërs bij de A2 trappen we dus op de rem."

Hoewel de beoogde snelheidsverhoging voorlopig niet door lijkt te gaan door de uitspraak van de Raad van State over het Programma Aanpak Stikstof (PAS), blijft de CDA-Statenfractie de ontwikkelingen op dit gebied in de gaten houden. Het plan is immers nog niet definitief van tafel.