11 mei 2023

De nieuwe Statenfractie stelt zich voor

Na de Provinciale Statenverkiezingen van 15 maart jl. zijn op 29 maart de nieuwe Statenleden namens het CDA beëdigd. Het CDA heeft 4 zetels gewonnen en daar zijn we ontzettend trots op!

De nieuwe Statenleden namens het CDA zijn Mirjam Sterk, Chris Westerlaken (die door de fractie is gekozen als fractievoorzitter), Marlies Welschen-van der Hoek en Martijn Koren. Tijdens een korte Statenvergadering op 19 april zijn ook de 2 commissieleden beëdigd: Gerdien Bikker en Arjen Draisma. Zij zullen binnen de diverse Statencommissies het woord voeren namens het CDA.

De nieuwe fractie heeft veel zin in de komende bestuursperiode en kan niet wachten om de provincie Utrecht Samen Sterker te maken. Het CDA is van mening dat samenwerking de sleutel is tot succes. Daarom zullen wij ons de komende periode inzetten om de verbinding tussen de verschillende partijen te versterken en samen te werken aan een betere toekomst voor de inwoners van de provincie Utrecht.