27 juni 2019

Gouden en zilveren spelden uitgereikt

Paul van den Biggelaar heeft bij zijn afscheid als voorzitter van de afdeling CDA provincie Utrecht de gouden speld uitgereikt gekregen. De gouden speld is de hoogste onderscheiding binnen de partij en wordt uitgereikt aan CDA'ers die zich jarenlang op vrijwillige basis hebben ingezet voor de partij. Hij kreeg deze uit handen van partijvoorzitter Rutger Ploum die te gast was bij de Algemene Ledenvergadering. Paul was de afgelopen acht jaar de voorzitter van de provinciale afdeling waar hij zich sterk maakte voor partijvernieuwing. Daarvoor was hij onder andere voorzitter van het CDA in de stad Utrecht en in een nog langer verleden voorzitter van de CDJA-Raad.

Ook kregen tijdens de ALV drie CDA'ers de zilveren speld uitgereikt door partijvoorzitter Rutger Ploum. Zij kregen deze welverdiende speld voor hun jarenlange inzet voor het CDA.

Peter Kranenburg was 8 jaar lang de campagneleider in Utrecht en Utrechtse Heuvelrug. De uitslag is niet de resultaat van de campagneleider, wel het enthousiasme en de sfeer waarmee de campagne is gevoerd. Deze was zonder uitzondering positief en dat is heel waardevol.

Wilmie van der Kuil heeft zich jarenlang sterk gemaakt voor de positie van vrouwen binnen het CDA. Ze is zeven jaar bestuurslid geweest van het CDA-V in de provincie, waarvan de laatste vijf jaar als voorzitter. Ondertussen was ze ook actief in Amersfoort.

Ad de Regt heeft de afgelopen periode leiding gegeven aan onze politieke meningsvorming in de politieke commissie van de provincie Utrecht. Hij is betrokken geweest bij het opstellen van verschillende visiestukken en verkiezingsporgramma's en daarnaast is hij ook veel gevraagd debattrainer.