03 januari 2022

Hanke Bruins Slot gaat naar Den Haag

Hanke Bruins Slot is door het CDA voorgedragen als minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in het nieuwe kabinet Rutte IV. Fantatisch nieuws voor Hanke waar wij haar van harte mee feliciteren. Sinds 2019 is Hanke Bruins Slot gedeputeerde voor het CDA met onder andere Natuur, Landbouw, Bodem & Water en Sport en Bestuur in portefeuille. Ze wordt zeer gewaardeerd als lid van GS, zo bleek uit de vele reacties die er zijn. Commissaris van de Koning Hans Oosters roemt haar bestuurlijke talent en uitgebreide kennis en betrokkenheid.

Naar verwachting zal het nieuwe kabinet maandag 10 januari van start gaan. Voor de provinciale CDA afdeling wel een groot verlies. De fractie van het CDA in de provincie mag aan de slag om een opvolger voor Hanke te vinden. Geen eenvoudige taak, maar in de woorden van fractievoorzitter Chris Westerlaken wel een interessante uitdaging.

Het CDA in de provincie is Hanke zeer dankbaar voor de inzet in Utrecht en wenst haar veel succes in Den Haag!