06 juli 2016

Inbreng CDA bij kadernota: 'Echte verbinding'

Bij de laatste Statenvergadering voor de zomer stond onder andere de kadernota op de agenda. Fractievoorzitter Mirjam Maasdam begon de inbreng van het CDA met een persoonlijk verhaal over haar vader als ondersteuning van wat echte connectie tussen mensen doet. Daar waar geluisterd wordt, waar de patiënt centraal staat en niet het systeem, daar gebeuren prachtige dingen en komt maatwerk tot stand. Die echte connectie, waarbij de bedoeling centraal staat en de systeemwereld als ondersteunend wordt gezien, is ook waar wij als provincie naar streven, wanneer we het over ‘In Verbinding’ hebben. Het is een ontwikkeling die het CDA de provincie stap voor stap ziet maken. Die leefwereld vormen wij als provincie samen met onze inwoners in de steden en de dorpen van Utrecht. Juist die verbinding tussen stad en platteland maakt de Provincie Utrecht tot de Europese economische topregio die we zijn.

Lees hier de complete inbreng.