16 april 2020

Samen komen we deze tijd door

Alleen samen krijgen we corona onder controle. Iedereen draagt op zijn of haar manier een steentje bij om zo goed mogelijk door deze periode heen te komen. In elk geval door voldoende afstand te houden en velen dragen ook bij als medewerker in de zorg, als voedselproducent of als winkelmedewerker. Ik waardeer uw inzet en hoop dat u dit bericht in goede gezondheid leest.

Tal van sectoren, waaronder landbouw, recreatie en horeca, gaan door zware en onzekere tijden. De provincie Utrecht heeft als werkgever, als opdrachtgever en als middenbestuur met verbindende taken, mogelijkheden om te anticiperen op de coronacrisis. Op al deze vlakken verkent de organisatie welke concrete maatregelen gewenst zijn in aanvulling op de inzet van het Kabinet en die van de Utrechtse gemeenten.

Tot slot wil ik u vragen vol te houden, ook als het verlangen naar ‘normaal’ groeit. Het is moeilijk om niet bij uw ouders op bezoek te gaan of de (klein)kinderen lang niet te zien. Hoewel het een ongemakkelijke en moeilijke situatie is, blijft het volgen van de maatregelen de enige manier om in de toekomst zo goed mogelijk terug te keren naar dat wat we gewend waren. Samen komen we deze tijd door.

Hanke Bruins Slot

Gedeputeerde provincie Utrecht